mandag den 23. juli 2012

Noget ekstra

Jeg kan rigtig godt lide tanken om, at jeg helt selv kan påvirke min krop til at have det godt, ved at spise og drikke sundt og bruge kroppen.
Jeg læser glad og gerne om, hvordan jeg kan behandle mig selv endnu bedre fordi vores komplekse kroppen har brug for så mange forskellige ting, for at fungere optimalt.

Jeg ved, at jeg har brug for protein, kylhydrater, fibre, vitaminer, mineraler, sundt fedt, aminosyrer og en masse andre stoffer for at sikre, at hjerne, nerver, blodkar, lever og muskler har det bedst muligt.
Jeg mærker dagligt, at jeg fodrer kroppen godt; jeg sover bedre, jeg er friskere når jeg er vågen; mit humør er i top og min tolerancetærskel er høj; jeg trækker vejret i bund, jeg føler mig ikke tung i kroppen, mine tarme arbejder fantastisk; min hud stråler og mine øjne er klare.

Sådan er det ihvertfald de fleste dage. Og det er fantastisk fordi jeg nu kan aflæse direkte hvornår jeg har budt min krop noget den ikke kan håndtere. Så får jeg udbrud i mit ansigt, jeg bliver oppustet og irritabel – og sover dårligt; og her indtræffer risikoen for at hoppe ind i den onde cirkel, der ikke lige er til at hoppe ud af igen.
Når jeg er træt og irritabel vil min krop have fedt og sukker. Den gider ikke bevæge sig fordi den er oppustet. Jeg skælder ud og bliver sur over ingenting og så gider jeg ikke se mennesker.

Nu har jeg bestilt en hjælpende hånd på nettet. MK olie – der er koldpresset økologisk ekstra jomfruolie af hørfrø, kæmpenatlys, hybenkerne og egyptisk sortkommen. Det er en oliekombination, der er pakket med essentielle fedtsyrer (omega 3, 6 og 9). Olien indeholder over 150 forskellige aktive ingredienser, som bl.a. forbedrer iltoptagelsen i blodet, øger energien, gør kroppen mere basisk, gør huden mere elastisk og øger forbrændingen. Jeg håber to spiseskefulde i min morgensaft vil hjælpe min krop til at blive stabil; stabilt blodsukker, god søvn, god energi, god forbrænding og fordøjelse – godt humør!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar