onsdag den 7. november 2012

Mmmmm...kage

Sikkert fordi jeg har sovet relativt dårligt i nat og - som vanligt på en tirsdag (hvor jeg er til yoga fra kl 7 til 9, og idag, fordi jeg havde en dejligt snak med min yogainstruktør, først var hjemme kl 10) - sprang min gode morgengrys over, har jeg haft sukkertrang i eftermiddag.

Jeg startede med at falde i slikskålen..tak skæbne for, at det er sjældent at vi har kunstigt slik i huset.
Efter lidt for mange stykker skumslik erstattede jeg e-numrene og farvestofferne med en rugbrødsmad med stærk ost, men jeg følte ikke at jeg rigtigt blev tilfredsstillet.
 
Til sidst besluttede jeg mig for at bage en kage, så jeg kunne få mit sukkerfix med råvarer jeg selv var herre over.

Ud af køkkenskab og køleskab fandt jeg brun farin, æg, pekannødder, æbler, kanel og stødt ingefær, skyr, smør og peanutbutter, speltmel, grove ruggryn, kastagnemel, bagepulver og natron. Sammen blev det til en krydret, saftig og lækker kage, som jeg har spist med ekstra honning...det gjorde godt og jeg føler ikke mere trang til at kigge i skabet efter noget lækkert.
 
Hvis jeg bliver mere sukkertrængende tager jeg bare et stykke kage mere, men jeg tror at mængden af fibre og de gode krydderier har gjort tricket.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar